• Zaterdag was er de derde wedstrijd in het beker toernooi.
    Tegenstander deze middag was Dieze West uit Zwolle.
    Dieze West was vorig seizoen de schietschijf van de 4e klasse C.
    Met 36 doelpunten voor en maar liefst 151 doelpunten tegen in 26 wedstrijden.
    Maar daar is duidelijk verandering in gekomen,tien nieuwe spelers zijn erbij gekomen.
    Nieuw bij de club uit Zwolle zijn Nejim el Atiaoui, Jeffrey Groeneveld, Ozan Altay, Abdel-Hafid Lahzal, Ali Dawud, Anthony Everts, Sylayman Toprak,
    Rico Visser , Jalal Bouzbiba en Juryan Zandvliet.
    Een fris en goed spelend Dieze West wil zo snel mogelijk uit die vierde klasse.
    Over wedstrijd Dieze West - Hatto-Heim was het in het begin aftastend voetbal te zien.
    Beide teams deelde wat spelde prikjes uit , maar echte grote kansen waren er nog niet de eerste dertig minuten.
    Hatto-Heim trok geleidelijk het spel naar zich toe , Joep van Apeldoorn scoorde wel , maar volgens de grensrechter was het buitenspel.
    Paar minuten later weer een mooie aanval van de geel/blauwen en die werd koelbloedig afgerond door Bram Neuteboom 0-1.
    Dieze West dat nog een paar keer probeerde op van die nul af te komen , maar de verdediging en doelman Brian Mensink stonden goed op hun post.
    Tweede helft begon Hatto-Heim weer goed , Elnathan van Dijk had de 0-2 op zijn hoofd , maar de lengte ontbrak bij hem.
    Tien minuten in de tweede helft strafte de spits van Dieze West geklungel in de verdediging genadeloos af 1-1.
    Vijf minuten later zelfs 2-1 , een mooie aanval werd mooi afgerond , Mensink was hierbij kansloos.
    Hatto-Heim kreeg na dit doelpunt kans op kans , maar de bal wilde er niet in.
    Dieze West probeerde het spel te ontregelen , door veel tijdwinst te pakken in het hervatten van het spel , wat niet te goede kwam aan de wedstrijd.
    Marcel van Walderveen wisselde Jelmer voor broer Niels van der Velde , en dat was een gouden wissel.
    Niels ging tien minuten voor tijd goed door en toefde drie verdedigers plus de keeper af en scoorde de 2-2.
    Trainer van Walderveen ging vanaf dat moment één op één spelen , en zette Michel Koridon als tweede spits naast Niels van der Velde.
    Met hangen en wurgen en veel tijd rekken bleef Dieze West op de been , en was de eindstand 2-2.
    Hatto-Heim is daar mee uitgeschakeld voor de beker , omdat Dieze West een beter doelsaldo heeft (+2)
    Zaterdag de éérste competitie wedstrijd in en tegen Oene , aanvang is om 14.30 uur.

Dieze West  2-4 punten doelsaldo 6-3
    Hatto-Heim 2-4 punten doelsaldo 4-3