• Sv Hatto-Heim komt niet goed uit de startblokken na de winterstop bij titel kandidaat vv Unicum. Het voorbereide tactische plan kon na 15 minuten de prullenbak in omdat keeper Mensink zich niet kon beheersen. Hij werd met 2 maal geel van het veld gestuurd en zag zijn ploeggenoten vervolgens afgedroogd worden in Lelystad. Vv Unicum is een erg goed spelend team met een aantal ex Divisie spelers in de selectie. Voor Hatto-Heim scoorden Jesse Winkelaar, Elnathan van Dijk en Ward Willemsen.

Hatto-Heim begon prima aan de wedstrijd door compact te blijven spelen en zo de opbouw van Unicum te verstoren. Unicum had in die fase wel het beste van het spel maar werd niet echt gevaarlijk. Na 10 minuten het eerste gevaarlijke schot die voor keeper Mensink langs ging. Na 15 minuten werd spits Jesse Winkelaar van Hatto-Heim aan het werk gezet en ging op de keeper af maar werd neergehaald binnen de 16 meterlijn. Scheidsrechter Kaya Bunyamin zag dit anders en hij zag veel situaties anders deze middag.

Dan een cruciaal moment voor het doel van Hatto Heim. De bal wordt hoog voorgezet en komt binnen het 5 meter gebied. De spits van Unicum springt mee met keeper Mensink en kopt de bal in het doel. ‘Een keeper mag niet aangevallen worden in het 5 meter gebied als die de bal in zijn bezit heeft (twee handen)’, de scheidsrechter was de mening toegedaan dat keeper Mensink dat niet had. Keeper Mensink protesteerde heftig en ontving hiervoor de gele kaart. Hij bleef doorgaan en kreeg voor uitschelden de tweede gele kaart en kon van het veld. En zoals Bel Hassani vorige week zei: ‘een domme actie, ik laat mijn team in de steek’

Esmer van Gelder kwam voor hem in het doel. Van Gelder deed het verder prima ondanks de doelpunten tegen.

Coach van Walderveen moest een voorhoede speler hiervoor opofferen en dit was helaas voor hem Bram Neuteboom. Zo werd het 1-0 en kwam Hatto-Heim met tien man te voetballen en ontstond er een onmogelijke missie.

Voor rust scoort Unicum nog twee maal door een kopbal van Lenz na een perfecte actie vanaf links door van Aggele en direct daarna een actie van dezelfde van Aggele (net overgekomen van AFC) op de achterlijn die hij knap binnenschuift.

In de 57e minuut een scrimmage voor het doel van Hatto Heim waar de net 30 seconden in het veld gekomen Jaïro Schet zijn voordeel mee doet en de 4-0 scoort.

In de 60e minuut nog een kopbal van Jelmer Winkelaar , maar die belandt op de doellat van het Unicum doel.

Een minuut erna een keihard geplaatst schot van Lanser van Unicum wat de 5-0 betekent. Weer een minuut later de 6-0 door ex prof Kenny Teijsse middels een zaalvoetbal doelpunt. Een zware afstraffing dreigt.

Dan volgt er een wissel in de 64e minuut bij Hatto Heim. Robin van der Ziel komt er in voor Twan van Rijssen. Dit resulteert direct in een doelpunt voor Hatto Heim, de jonge van der Ziel speelt zichzelf goed vrij en geeft een perfecte steekbal op Winkelaar die middels goed doorzetten de 6-1 binnenschiet. In de 72e minuut scoort Hatto Heim de 6-2. Elnathan van Dijk, die zelf de aanval opzet, stuurt Robin van der Ziel aan door de linies van Unicum en die legt de bal weer feilloos neer voor de doorgelopen van Dijk die dan scoort.

In de 74e minuut wordt Ward Willemsen weggestuurd en hij weet het duel te winnen van drie man van Unicum en scoort zowaar de 6-3. Dan vallen Sander Westrik en Tijmen Neuteboom nog in. In de 80e minuut het laatste doelpunt van de middag voor Unicum, de eindstand 7-3 staat op het scorebord.

Volgende week de zeer belangrijke wedstrijd, om aansluiting te houden, thuis tegen VSCO 61.

• Foto's Henk van der Ziel

• Jesse Winkelaar