• Zaterdag 22 september was het eindelijk zover voor de talenten van Hatto-Heim 4, de start van een mogelijk succesvol competitiejaar. Het 4e mocht voor de eerste wedstrijd thuis aantreden en proberen de 3 punten tegen het 3e elftal van Go Ahead Kampen te verdedigen. Kijkend naar de geboekte resultaten in de beker kan dit nog wel een zware opgave worden.  De donderdag ervoor werd er nog met 3-0 verloren van de buren in wezep, WHC. Over deze knotsgekke en teleurstellende avond zullen we niet teveel woorden reppen, maar het was een duidelijke waarschuwing voor de komende competitiewedstrijd. Het afwerken blijkt noch steeds een heel karwei te zijn voor het gros van de spelers.

Maar goed een nieuwe wedstrijd, dus nieuwe kansen en er moest thuis voor eigen publiek maar eens gewonnen worden. De weergoden waren ons eerst helaas niet gunstig gezind en de wedstrijd begon hierdoor iets later, maar dat bleek voor de meesten geen probleem te zijn. Inclusief de trainer die nog enkele moeite had met ontwaken, maar ja iedereen heeft wel eens een zware week(of in dit geval vrijdagavond). Dit werd al gauw duidelijk toen de spelers zelf alle info moesten doorgeven over de wedstrijd aan de tegenstander. Uiteindelijk bleek dat er ook nog een speler ontbrak, dhr. Stouwdam. Maar deze bleek vast te staan op de parkeerplaats i.v.m. de regenval, want ja wie gaat er nou door de regen om op tijd te komen terwijl je ook droog te laat kan komen. Toch had hij ergens wel een punt en dus werd de warming-up gestart nadat de laatste druppel gevallen was.

Voorbereiding van de wedstrijd is voor deze wedstrijd ook ietwat aangepast. Het team moest nog net wat extra boost hebben om te vlammen, daarom werd er door Remco een yell ingezet die menig speler en supporter nog zal bijstaan. We kunnen om tactische redenen deze yell natuurlijk niet in zijn geheel vrijgeven, maar er kwamen wel appels, peren, bessen en groene flessen in voor. Een combinatie die eenieder van het 4e als muziek in de oren klonk. Dit bleek te werken want Hatto-Heim begon sterk aan de wedstrijd en gaf niet veel weg aan de kampenaren. Alhoewel kampen amper in de buurt van het goal kwam van Tom, kon Hatto-Heim  ook nog geen stempel op de wedstrijd drukken. Totdat René door goed doorverdedigen de bal veroverde en Mike inspeelde. Uiteindelijk komt de bal via Remco weer bij René terecht die zich niet bedenkt en maar een schot op goal lost. De keeper wist alleen helaas met zijn voetje zijn goal schoon te houden, een redding waar Casillas flink jaloers op zou zijn. Echter kwam de bal hierdoor voor de voeten van de verdwaalde Rik die in de rebound de bal tegen de netten aan kon rammen. Helaas geen goal voor René waar de precisie ontbrak, we hopen dat je pasgeboren dochtertje wel over de juiste voetbalkwaliteiten gaat beschikken. Ze kan in ieder geval bij haar papa leren hoe het allemaal niet moet. Het rustsignaal klonk en de geel-blauwen gingen tevreden de kleedkamer in, in tegenstelling tot de trainer van Kampen. Terwijl de Hatto-Heimers aan het genieten waren van een bakje thee, was er een flinke onweersbui te horen aan de andere kant. Een eerste helft om tevreden over te zijn dus.

In de tweede helft veranderde het spel niet veel en ging het op dezelfde voet verder. Toch naarmate de 2e helft verstreek liep de frustratie bij een aantal spelers en vooral de trainer van kampen hoog op. Ze waren zoveel met de scheids en andere spelers bezig dat ze geen bal meer normaal konden inspelen. Hierdoor kon Maarten de bal onderscheppen en Remco inspelen die daarop Mike richting het goal stuurde. Deze werd koelbloedig afgemaakt en zo werd er ook weer bewezen dat we deze kansen echt kunnen verzilveren. Go Ahead Kampen kon uiteindelijk nog wel een tikje uitdelen door de 2-1 te maken. Een voorzet werd bij de 2e paal ingetikt door een vrije speler toen Hatto-Heim even stond te slapen. Hierna konden de kampenaren niet veel meer uitvoeren en begonnen daarom maar een wedstrijd tegen de scheids te spelen. Vooral de trainer liet zich van zijn beste kant zien en vroeg om een strafschop nadat hij hands zou hebben gezien als enige, maar ook hier kon hij geen overwinning halen. Op het einde brak Mike door de verdediging heen maar werd op smerige wijze naar de grond gehaald. Deze was uiteraard verbaasd over deze onbesuisde actie van zijn tegenstander, dus ging hij vriendelijk verhaal halen. Hij sloeg een arm om de schouder van ook nog de verkeerde speler en vroeg naar zijn intenties. Deze kon alleen maar uitbrengen dat Mike de verkeerde had. De scheids vond het echter allemaal wel welletjes en floot af.

Een bijzondere eerste competitie wedstrijd, maar wel direct een goede start met 3 punten. Volgende week zal er in IJsselmuiden gestreden worden tegen IJVV voor de volgende overwinning. Wij danken al het publiek die hun zaterdagmiddag toch maar weer opgeofferd hebben voor onze prachtige voetbalkunsten.