• Geen beperkingen voor voetballers en publiek langs de velden
    Vanaf aanstaande zaterdag 25 september 2021 kunnen de toeschouwers weer zonder het in acht nemen van de 1.5 meter afstand van elkaar langs de lijn staan. Tot nu toe gold dat er 1,5 meter afstand gehouden moest worden. Dat is vanaf zaterdag dus niet meer nodig. Ook geldt er geen maximum aan het aantal toeschouwers die wedstrijden willen bezoeken.

Opheffen regels voor het clubhuis maar coronatoegangsbewijs is een nieuwe verplichting
    Evenals langs de velden hoef je ook in een sportkantine vanaf 25 september 2021 geen afstand meer te houden. Tevens is er geen beperking tot het maximumaantal bezoekers binnen in de sportkantine. Ons clubhuis zou dus weer volledig open kunnen. Aan het openstellen van het clubhuis is echter wel een belangrijke beperkende voorwaarde gesteld.

Ons clubhuis valt onder regelingen zoals die gelden voor de horeca. Dit heeft consequenties bij het naar binnen gaan van het clubhuis. Aan onze leden en andere bezoekers vanaf 13 jaar zijn wij verplicht om bij het binnen gaan van het clubhuis te vragen een coronatoegangsbewijs te tonen. Tenminste als je in het clubhuis wilt gaan zitten om daar een consumptie te nuttigen. Met het coronatoegangsbewijs is het toegestaan om in een afgescheiden deel van het clubhuis zittend het drankje of de snack te nuttigen.

Op deze verplichting zijn echter ook weer uitzonderingen. Leden en bezoekers hoeven geen coronatoegangsbewijs te tonen voor:

• het gebruik van terrassen buiten en het afhalen van eten en drinken in het clubhuis;
    • het gebruik maken van het toilet:
    • het nuttigen van afgehaald eten en drinken buiten het afgescheiden gedeelte van het clubhuis.

Als bestuur vinden wij dat openstelling van het clubhuis, op de wijze zoals is toegestaan, ondoenlijk is. Handhaving en controle (door vrijwilligers) is ondoenlijk. Besloten is dan ook geen mogelijkheid te bieden om in een afgescheiden deel van het clubhuis jouw drankje en/of snack zittend te nuttigen.

Het clubhuis is wel open voor de uitzonderingen zoals hiervoor genoemd. Wij realiseren ons dat dit de nodige vragen oproept, maar wij rekenen op jullie begrip.

Ondanks deze toch wel beperkende maatregel ten opzichte van de huidige situatie voor het gebruik van het clubhuis kijken wij er naar uit om zonder beperkingen onze supporters weer langs de lijn en op de terrassen kunnen begroeten.

Het bestuur van sv Hatto-Heim