• HATTEM ?? De jeugdsponsorgroep van sv Hatto-Heim heeft het contract met vier jaar verlengd met de voetbalvereniging. "Dat is natuurlijk fantastisch dat deze groep bedrijven zich opnieuw inzet voor onze jeugd", aldus Sebastiaan van Olst namens de sponsorgroep.

De jeugdsponsorgroep bestaat uit De Jong & Laan, Bultman-Hartholt Assurantiën & Hypotheken, Notariaat Hattem en Veltkamp & Stam Makelarij. "Wij besteden het geld voor de shirts, tassen en jassen voor onze jeugdspelers. En als er dan nog budget is, gaat dat bijvoorbeeld naar doeltjes. Maar al het geld gaat gewoon naar de jeugd", legt Van Olst uit. Sv Hatto-Heim heeft op dit moment ongeveer 800 leden, waarvan tegen de 600 jeugdleden. "Onze vereniging groeit de laatste jaren als kool. En met name onze jeugdafdeling. En dat is natuurlijk fantastisch dat de jeugd zo aan sport doet", aldus Van Olst.

Wim van der Ven, eigenaar van Notariaat Hattem legt zijn reden uit om te sponsoren: "Het is belangrijk dat kinderen sporten. Het is goed voor de gezondheid en het draagt bij aan je sociale ontwikkeling. s.v. Hatto-Heim is een club die veel aandacht geeft aan opleiding van de jeugd. Dat spreekt mij aan." Ook Gerrit van de Worp, accountant bij De Jong & Laan vindt het heel belangrijk dat de jeugd sport. "Als De Jong & Laan zijn we zeer nadrukkelijk bezig met maatschappelijke betrokkenheid. We dragen sv Hatto-Heim een warm hart toe en dan met name de jeugd. We zijn er echt hartstikke trots op dat we met deze ondernemers de sportende jeugd kunnen blijven steunen."

Bultman-Hartholt Assurantiën & Hypotheken is verheugd dat het contract met s.v. Hatto-Heim weer met 4 jaar is verlengd. "De club investeert veel in de jeugdopleiding en dat is te zien aan het 1e elftal. Diverse jeugdleden zijn de afgelopen jaren doorgestroomd naar de 1e selectie en wij vinden het mooi dat opleiding en techniek terug te zien is op het veld. Verder is het goed om te zien dat alle jeugdleden dezelfde faciliteiten krijgen. De JO8-3 is net zo belangrijk binnen de club als JO19-1. Alle teams hebben dezelfde uitstraling omdat ze allemaal dezelfde kleding ontvangen", zo laat Henk van Erven weten.

Acht jaar heeft de jeugdsponsorgroep in deze samenstelling de club gesponsord. "En dat heb ik als zeer prettig ervaren. De contacten met de club zijn heel prettig", vertelt Jan-Willem Stam, eigenaar van Veltkamp & Stam Makelarij. "Dat is 1 van de redenen waarom ik door wil gaan. Een andere belangrijke reden is omdat we de jeugd sponsoren. Ik vind het heel belangrijk dat de jeugd kan sporten. En zeker als het ook nog in een teamsport is. Daar leer je als jonge jongen of meisje heel veel van. Je leert omgaan met teleurstellingen, je leert wat het is om te winnen, je hebt plezier samen, je doet sociale contacten op en je bent gezond bezig."

Tekst: De Dijkpoorter

• Foto's Gonny van Duinen