• Vandaag de wedstrijd tegen sc Rouveen op sportpark 't Achterveen.
    Een slimme en goed spelende ploeg die vorig seizoen nét de promotie naar de 2e klasse misliep.
    Een eerste kansje was er voor Winand Meilink maar zijn schot miste het doel.
    Een paar minuten later was er een schot van Mattias Mijnheer,maar deze ging hard over het doel.
    In de 8e minuut volgde er een grote fout van Herwin Talen, hij verspeelde de bal aan Robin Metselaar en die wist het cadeautje wel uit te pakken: 1-0.
    Hierna kwam sc Rouveen goed in het spel. Rouveen heeft een beweeglijk en snel middenveld met aanvallers en sv Hatto-Heim had daar veel moeite mee.
    Jarno Domine ging door over links, hij bracht de bal hard voor het doel, maar er was niemand in de buurt die er tegenaan kon lopen om het af te maken.
    Veel duels speelden zich af op het middenveld, daar werd sc Rouveen steeds sterker, maar het was nog steeds 1-0.
    In de 34e minuut sneed Ruud Veerman dwars door de verdediging van sv Hatto-heim heen. Zijn voorzet belandde op het hoofd van Milan Smit en die kopte de bal beheerst in de bovenhoek; Jorick Mensink was kansloos.
    Nog net voor rust was er weer een mooie aanval. Het was Milan Smit die de bal naar Daimen Schra schoot en die haalde fantastisch uit: 1-2.
    In de tweede helft nam sv Hatto-Heim de regie een beetje over van sc Rouveen.
    Joep van Apeldoorn, die het veld was ingekomen, bracht weer leven in de wedstrijd.
    Zijn kracht en wil om voor iedere bal te vechten bracht hem bijna tot de gelijkmaker, maar keeper Kattenberg bracht redding.
    In de 57e minuut was het wederom raak. Een afgeslagen bal kwam voor de voeten van Michel Haaksema en die nam de bal in één keer met een schot op het doel, precies in het hoekje, en daar was de 2-2.
    Hierna drukte sc Rouveen sv Hatto-Heim naar achteren en probeerde alles op alles om de 2-3 te scoren.
    sv Hatto-Heim kwam er nog maar mondjesmaat uit, bleef nog op de been, maar daar bleef het dan ook bij.
    Iedereen op sportpark 't Achterveen ging uit van een gelijkspel.
    Maar diep in blessuretijd dacht Matthias Mijnheer er anders over.
    Een voorzet kwam bij hem op de voeten terecht, hij schoot de bal hard en precies langs de paal in het doel: 2-3.
    Een minuut later floot scheidsrechter Hoornstra voor het laatst.
    Op deze overwinning van sc Rouveen viel niks af te dingen. De groen/witte brigade was over de gehele wedstrijd de betere ploeg.
    Gezien de andere uitslagen blijft sv Hatto-Heim nog wel koploper, met drie punten voorsprong op de Zwolsche Boys, sc Rouveen, VIOS Vaassen en vv Hattem.

Zaterdag 9 november volgt de ontknoping over periode 1. Bij een gelijkspel heeft sv Hatto-Heim de periode te pakken.
    Maar vv Oene blijkt de laatste wedstrijden op stoom te zijn. Vorige week wonnen ze bij Hattem met 0-4 en vandaag kreeg Swift'64 een flinke tik met 4-1.
    We verwachten dan ook een spannende pot voetbal

• Foto's Gonny van Duinen

• Foto's Gradus Dijkman