• Inloopavond 12 maart van 19.00 tot 22.30 uur.

Eind januari hebben wij positief bericht ontvangen van de gemeente op onze vraag of er om de commissie kamer heen gebouwd mag worden. Goedkeuring is er om 150 vierkante meter nieuw aan te bouwen. Eventueel mag ook op de commissiekamer gebouwd worden tot maximale hoogte van 5 meter. Volgens de geleerden een uitdaging, maar 1 die van harte is opgepakt.

Inmiddels is de commissie uitgebreid met 2 personen n.l.; Femke Bijlsma, werkzaam bij een architektenbureau en Ruben van Dieren, werkzaam bij een installatiebedrijf.

Met de info van de gemeente  zijn we aan de slag gegaan en zijn er op het overleg van 13 februari 5 opties gepresenteerd. Al vrij snel vielen er 2 af en op de andere 3 zijn de nodige op- en aanmerkingen gemaakt. Op het komend overleg, 4 maart, gaan we de 3 aangepaste opties bespreken en proberen we als commissie deze definitief te maken, zodat wij deze 3 opties aan de leden kunnen voorleggen.

Wij willen dan graag op 12 maart een soort of inloopavond houden voor alle leden. Wij denken dat wij de wijsheid in pacht hebben maar ook wij kunnen dingen over het hoofd zien. Daarvoor is inbreng van de leden van harte welkom. We hopen echter, en ik (Henk Bultman) twijfel er niet aan,  dat het voorwerk dusdanig is gedaan dat er niet al te grote aanpassingen nodig zijn.

Eind maart zal door het bestuur een ALV uitgeschreven worden waar de definitieve opties gepresenteerd  worden en waar de leden de beslissing nemen over de bouw en de financiele onderbouwing. Tevens zal het bestuur goedkeuring vragen voor een subsidie aanvraag en een aanvraag van een lening bij de gemeente.

We liggen op koers.

Namens de bouwcommissie,