• Walking Football
    Wie doet mee met Walking Football?

Iedere woensdagmorgen gaat een aantal Hattemers op sportpark 't Achterveen sportief aan de slag met Walking Football. Deze sport wordt ook wel Old Stars genoemd. De sport is een unieke kans om als 55+plussers op een sportieve manier met elkaar in contact te komen. De organisatie is een samenwerkingsverband tussen s.v. Hatto-Heim en v.v. Hattem.

Spelplezier staat voorop bij de deelnemers. Daarom start een training altijd met een kopje koffie of thee. Zo leren de deelnemers elkaar beter kennen en ontstaat er een ‘mannen en vrouwen onder elkaar’ gevoel. Het sociale aspect is minstens zo belangrijk. Op dit moment zijn er 14 Hattemers die deze sport beoefenen.

“Met Walking Football is een heel leven voetballen mogelijk. Je begint als pupil en je kunt uiteindelijk je favoriete spelletje ook op latere leeftijd spelen. Walking Football is een voetbalvorm die is aangepast voor maximaal spel- en bewegingsplezier. Er wordt 6 tegen 6 gespeeld op een veld van 25 bij 40 meter met kleine doelen. Geen keeper, geen buitenspel en het belangrijkste geen fysieke duels. Én de bal mag maximaal op heuphoogte gespeeld worden. Bij de spelregels wordt de fysieke belasting laag gehouden, zodat blessures worden voorkomen. Op dit moment zijn er ruim twintig vaste deelnemers, waaronder een dame. Walking football is een vast onderdeel geworden, maar meer deelnemers en deelneemsters is nodig om mee te doen aan interne en externe events.”

Doel is dat ook de wat oudere Hattemers nog actief kunnen zijn in de voetbalsport. Alle faciliteiten worden geboden zoals een sporter gewend is: clubhuis voor ontmoeten, kleedkamer voor omkleden en douchen, kunstgrasveld, materialen en de vaste trainer, Herman van Raalte.

Afhankelijk van de vitaliteit kunnen alle mannen en vrouwen van eind 50 tot rondom de 75 jaar deelnemen aan Walking Football. Je hoeft geen voetbalverleden te hebben.
    Walking Football verbroedert, verbindt, overstijgt generaties en passioneert jong en oud.
    Bovenal is een balletje trappen heel gezond. Je voelt je fitter en je conditie verbetert.
    Oók als je de zestig gepasseerd bent. En ja er is een derde helft na het omkleden.

Kom gewoon op de woensdagmorgen aanlopen, bakkie doen en niet te lang de kat uit de boom kijken. Belangstellenden mogen vrijblijvend een aantal keren meetrainen.
    Na de inloop rond half tien, start de training om tien uur op de velden van s.v. Hatto-Heim.

-        Inloop en koffie van 09.15 tot 09.45 uur

-        Training van 09.45 tot 11.00 uur

-        ‘Derde helft’ vanaf 11.00 uur.

Officieuze start 1 sept.

Officiele start 8 sept.

De walking footballers zo’n 20 in totaal zijn op zoek naar jou om het voetbalplezier te delen. Kom eens sfeer proeven.

.

Neem dan contact op met Herman van Raalte 06-44117057.

Of wordt lid en meld je hier aan:

• Meer foto's en een klein filmpje klik hier