• sv Hatto Heim JO13-1G mocht voor het eerst na lange tijd weer eens op echt Hattems gras aantreden tegen OWIOS JO13-1 uit Oldebroek.

Vorige week speelde het team de eerste wedstrijd in de regiocup in Zwolle tegen CSV. Eigenlijk kunnen we aan die wedstrijd beter geen woord meer vuil maken, anders dan dat het team in een gelijk opgaande wedstrijd het hoofd verloor en daarna kansloos aan het kortste eind trok. Belangrijke vraag: hoe zou het team vandaag reageren op de onnodige nederlaag van vorige week? Zou er nu wel goed gereageerd worden op tegenslag? Het antwoord op deze vraag kan kort en krachtig zijn: het hele team toonde de wil om te winnen en nu werd er wel positief gecoacht.

Om 10.00 uur floot de uitstekend leidende scheidsrechter Bert Boersma voor het begin van de wedstrijd. Aanvankelijk moest Hatto Heim even op gang komen. De eerste 10 minuten waren voor OWIOS, maar verder dan een paar ongevaarlijke schoten op onze doelman Jip  kwamen de Oldebroekers niet (ouders uit Oldebroek dachten dat wij – vanwege de lengte van Jip - een keeper uit O-17 hadden geleend). Daarna kwamen wij beter in ons spel. De opbouw van achteruit was goed, op het middenveld werden duels gewonnen en voorin had Benjamin het vizier op scherp staan. Na drie doelpunten van hem en een van Tom Fritsch ging het team met een niet eens geflatteerde voorsprong van 4-0 de rust in.

Over de tweede helft kunnen we kort zijn. Die speelde zich vrijwel geheel op de helft van OWIOS af. De uitstekend vlaggende grensrechter aan Hattemer zijde had rustig op een bankje kunnen plaats nemen als hij dat had gewild. Benjamin schoot er nog twee in en er hadden meer doelpunten kunnen en misschien wel moeten volgen. Nu vond Elnathan het tijd om een paar positiewisselingen door te voeren. Die leidden er onder andere toe dat de centrale verdedigers Viggo en Stijn linksbuiten en spits kwamen te staan. Stijn kreeg nog een uitstekende kans, maar wist zijn schot precies op de binnenkant van de paal te richten. Hij kon er wel om lachen. Bij 0-0 had zijn gezicht er heel anders uit gezien!

Je kunt wel als OWIOS (‘Over Winnen Is Ons Streven’) naar Hattem komen, maar daar hebben de jongens (en meisje) van O-13 maling aan. De Oldebroekers gingen als ENIOR (‘Een Nederlaag Is Ons Resultaat’) naar huis.

• Foto's staan op Facebook