• Op een winderig, koud en nat sportpark ’t Achterveen begon sv Hatto-Heim sterk aan de wedstrijd en kwam het binnen 16 seconden al bijna op voorsprong.
    Winand Meilink schoot gelijk de bal in, maar via keeper Siebe Wiersma ging de bal net enkele centimeters langs de paal.
    Ook VIOS Vaassen kreeg een kans. Dennis de Jong schoot de bal op de vuisten van Jorick Mensink.
    In de zesde minuut was het raak, door geklungel in de verdediging bij VIOS was het Bram Neuteboom die het genadeloos afmaakte: 1-0.
    Enkele minuten later volgde er weer een mooie aanval over veel schijven en was het weer Meilink die een teenlengte tekort kwam.
    sv Hatto-Heim bleef alsmaar druk zetten en VIOS kwam er niet meer uit.
    In de vijfentwintigste minuut kwam de beloning voor het goede spel van de geel/blauwen. Het was Elnathan van Dijk die de bal voorzette op het hoofd van Ruben Bouwhuis, de keeper Wiersma kon redding brengen, maar de bal kwam weer terug voor de voeten van Bouwhuis en die schoot de bal alsnog hard in de touwen en bracht zo de stand op 2-0.
    VIOS werd wakker en kreeg hierna een paar kansjes.
    Eerst was het Ali Mehmet Akalin die hard inschoot, maar Jorick Mensink redde knap.
    En ook Richard van Beek kreeg een enorme kans, maar tijdens het schieten gleed hij weg zodat de bal huizenhoog over ging.
    Daarvoor was Meilink nog op weg richting het doel van VIOS, maar nu redde de keeper knap zijn schot.
    In de tweede helft een strijdlustig VIOS dat sv Hatto-Heim naar achteren drukte om zo gauw mogelijk de aansluitingstreffer te kunnen scoren.
    Echter Joas Pol schoot uit een mooie aanval rakelings naast.
    sv Hatto-Heim kon in deze fase de bal slecht in de ploeg houden en haalde daardoor het gevaar naar zich toe.
    Er stond ruim een uur op de klok toen door een speler van VIOS de bal via de rug van de scheidsrechter bij de spits belandde. Die ging goed door richting het doel van Mensink, maar hij werd onderuit gehaald. Dan verwacht je een strafschop, maar de heer Zagers besliste anders. Hij gaf een scheidsrechtersbal omdat VIOS voordeel kreeg door de bal die tegen zijn rug kwam.
    Héél VIOS ontplofte....want 'waarom fluit je dan niet eerder'!
    Maar in de 70e minuut was het wel raak voor VIOS Vaassen het was Daan Gorelikow die goed door ging en Jorick Mensink passeerde 2-1.
    Joep van Apeldoorn kwam het veld in om voor nog meer onrust te zorgen in het doelgebied van VIOS.
    Uit een corner werd de bal breed gelegd op Elnathan van Dijk, zijn voorzet werd door Laurens Admiraal achterwaarts doorgekopt en doelman Siebe Wiersma stond vastgenageld aan de grond en zo rolde de bal het doel in: 3-1.
    De kopjes gingen hangen bij de spelers van VIOS na dit derde doelpunt van de geel/blauwen, waarna scheidsrechter Jan Zagers uit Hardenberg in de 94e minuut voor het einde van de wedstrijd floot.
    Weer belangrijke punten voor de mannen van Marcel van Walderveen.
    Volgende week 17 oktober een uitwedstrijd in de polder bij Swift'64 in Swifterbant om 15.00 uur.

• Foto's Gradus Dijkman