• Op een waterkoude 15 november stond er voor het 4e de derby op het programma.
    Een wedstrijd waar vanaf het begin van de bekendmaking van het programma al naar werd uitgekeken.
    Er waren enkele afwezigen.
    Zo genoot leider Nathan nog lekker van zijn zoveelste vakantie dit jaar.
    En Rinie zat in Zweden voor een speciale behandeling van zijn bovenbeenblessure.
    Leider Kevin had zijn 11 namen genoteerd met als toeschrift om vanaf de eerste minuut volle bak te gaan.

    Om 14:30 uur floot de scheids te wedstrijd in gang.
    Eerst was het even aftasten van beide kanten, maar later werd het gevaarlijker.
    De aanvallers Nick, Reinhardt en Frank hadden een paar kansen, maar ook Hattem zorgde voor gevaar.
    De verdediging moest alle zeilen bijzetten wat een paar gevaarlijke corners opleverde.
    Ook werd in de 16 van Hatto-Heim een speler van de bal gezet waarin de Hattemers een penalty zagen, maar de scheids besliste anders.
    Het spel golfde op en neer.
    Jarno was een paar keer dichtbij een goal uit corners, maar ook aan de andere kant redde Joël een paar keer knap.

    In de rust werd een en ander gewisseld, en in de tweede helft bleef het spelbeeld hetzelfde.
    Ook het nodige publiek genoot van de gelijk opgaande strijd.
    De middenvelders Rick, Joran en Jordy moesten diep gaan om de fitte spelers van Hattem bij te benen.
    Na 70 minuten sloeg het noodlot toe.
    Aan de rechterflank op de helft van Hatto-Heim laat rechtsback Nick een bal uitgaan, waar de grens ook voor vlagt.
    Echter gaat de aanvaller die ook nog eens buitenspel staat en waar de andere grens voor vlagt er met de bal vandoor.
    Die kapt nog een verdediger uit en scoort.
    Nu zult u denken dat de scheidsrechter de goal afkeurt, maar wonderwel gebeurd dit niet.
    Ondanks de protesten stond er 1-0 op het scorebord.
    Dit was toch de trigger die de hattoheimers nodig hadden.
    Er kwam nog meer strijd in het veld en iedereen wilde koste wat het kost de stand recht trekken.
    Maarten werd als extra speler naar voren gestuurd en zorgde voor veel gevaar.
    Achterin wonnen René, Jarno, Nick en top linksback Harmen elk duel.
    Door deze druk kwamen er kansen, maar de keeper van Hattem redde een paar keer knap.
    Een grote kans was er voor Reinhardt.
    In de 16 van Hattem kon hij vrij uithalen.
    En waar dit normaal gesproken een zekerheid is ging dit schot naast.
    Zo ging minuut 90 lopen en leek het een nederlaag te worden.
    Er werd nog één keer druk naar voren gezet.
    Reinhardt krijgt op links de bal en ziet Rick diep gaan in de 16 en speelt hem aan.
    Rick geeft vanaf de achterlijn de bal strak voor en daar staat Robin klaar om bij de eerste paal binnen te schieten, 1-1!!
    De vreugde was dan ook groot zult u begrijpen.
    Direct hierna fluit de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.
    Ondanks dat het gelijk is voelde deze toch als een overwinning.
    Het 4e dankt het publiek voor de komst bij deze mooie derby.
    Na de wedstrijd werd er de mooi versierde kantine van Hatto-Heim opgezocht voor de goed georganiseerde apresski party.
    Het was nog lang gezellig.